Gepost op

De Helpdesk van de bank

“Spreek duidelijk uw vraag in.”

– Ik wil een bankpas vervangen.

“Goeidemiddag nee avond zeg, ik ben Lammechien Smokstra, zeg wat kaan ik voor u doen zeg?”

Mijn bankpas is stuk en die wil ik vervangen.

“Nou dat is me toch ook wat zeg, dus u kunt niet meer pinn’n?”

Nee, en ook niet contactloos betalen.

“Ja dat is nieuw van ons maar als u dat ook al niet meer kunt dan bent u ernstig onthand zeg, zo dat is me wat. U moet dus inloggen op de website van ons en daarna kunt u een nieuwe pas aanvrag’n.”

Ja dat heb ik dus gedaan maar dan krijg ik de melding dat ik dat niet kan.

“Nou dat is me toch een verhaal zeg, en u weet zeker dat u met uw eig’n inloggegevens inlogt en niet die van uw vrauw?”

Geen idee maar ik wist niet dat die moesten verschillen.

“U kunt oook naar ’n Servicepunt van ons gaen en daar de boel regelen zeg maar.”

Nou ik had gehoopt dat u mij hierbij verder kon helpen en ik nu bij u die pas kon aanvragen.

“Nee, dat kan eeecht niet, o wat een ellende zeg. U moet toch echt naar ’n Servicepunt van ons. Of naar de bank zelf maar dat kan ev’n duren want daar is het vaak veel drukker dan bij een Servicepunt. Heeft u al eens een Servicepunt uitgeprobeerd?”

Goed, ik ga dan maar nieuwe inloggegevens opvragen en dan een nieuwe pas aanvragen via de website.

“Ja maar dat kaan helemael niet meneer, u kunt niet via de website een nieuwe pas aanvragen, alleen een pas laten vervangen.”

… Zucht, ik kon volgens mij haar breipennen horen klikken door de telefoon. Ik ga morgen maar naar de bank en leg het ze daar uit. Misschien word ik geholpen.

Image: Public Domain   |   Creative Commons License CC0 4.0

Share this:

Geef een reactie