Gepost op

Internet en hoe het op je computer te krijgen

De afgelopen dagen hadden wij geen internet. Maandag zo rond half vijf ging het stuk, zonder geknipper, zomaar plotseling weg. En het kwam niet terug. Eerst dacht ik nog, zoiets duurt maar een minuut of zo maar na het eten was het er nog steeds niet. Vanaf dat moment ging het hard tegen hard, kinderen eisten de hotspot van de databundel van mama op, mama weigerde en dit leidde weer tot harde conflicten over het nut en noodzakelijkheid van internet.

Nu is het voor mij toch al moeilijk om aan pubers uit te leggen dat een internetverbinding uit diverse schakels bestaat maar het was tegen dovemansoren praten, wanneer ‘het internet’ stuk is dan is het volgens hen ‘mijn schuld’. Het feit dat het WiFi gedeelte perfect werkte en de verbinding vanaf het Ziggo modem de wereld in kapot leek te zijn, daar hadden zij geen boodschap aan. Voor hen is WiFi gelijk aan Internet, het heet ook ‘Draadloos Internet’ tenslotte. Repareer het internet was de strenge boodschap en deze was aan mij gericht.

Ik ga hier niet uitweiden over de zakelijk aspecten, het verlies van positie in Google ranking van websites, het bouncen van e-mail en boze gebruikers van mijn diensten (de score na drie dagen is dat er twee websites nu elders gehost worden en er mogelijk nog twee verdwijnen), het niet bereikbaar zijn van data over internet dus nee, ik ga daar hier niets verder van vertellen. Het gaat mij hier vooral om de weeklacht, het geschrei en het wenen der kinderen.

Dinsdag bracht geen verbetering en ook de woensdag werd in frustratie doorgebracht wat samenging met veel verbale uittingen van onvrede, boosheid en specifieke benamingen van ‘het internet’, de leverancier en minstens 57 momenten waarop gevraagd werd: “Doet het internet het al weer?” en “Weet je al wanneer het internet het weer doet pap?” gevolgd door “Kan je ze dan niet bellen en ze vragen om het te repareren?”. Maar dat had allemaal geen resultaat.

Inmiddels was hun woede mijn woede geworden en toen gisteravond bleek dat het nog niet werkte heb ik die frustratie maar op Twitter geuit. Want daar is dat medium tenslotte voor, om te kunnen klagen. Geen resultaat behalve een paar stupide antwoorden van Webcare. En de volgende morgen ging dit vrolijk verder, de kinderen klaagden tegen mij, ik bracht de boodschap over bij Ziggo. Vandaag is het woensdag en heb ik, inmiddels door mijn databundel op mijn mobiel heen, dure Tweets en Persoonlijke Berichten gestuurd.

Maar ik ben dus gebeld en de meneer van Ziggo Zakelijk had (vast op mijn verzoek via Twitter) mijn ticket laten escaleren naar een hoger niveau. Hij dacht dat het nu wel snel opgelost ging worden maar kon nog niet zeggen of de eindstreep in zicht was. Daar wachten we nu maar op dan.

P.S. Omdat het internet stuk was is dit blog van woensdag pas op donderdag te lezen. Mijn excuses. Mocht je het al niet van mijn kinderen gehoord hebben dan weet je het inmiddels. Het internet was stuk. Kapot. Defect. Vernaggeld. Maar nu werkt het weer. Peace.

Share this:

Geef een reactie