Gepost op

Ongevraagd

Het duurde even voordat ik het door had. Op maandag werd ik door twee energiebedrijven gebeld, onbekende namen. Op dinsdag gebeurde dat weer en toen begon ik er een vervelend gevoel bij te krijgen. Ja ok, ik geef eerlijk toe dat het een vervelend gevoel is, gepaard met frustratie, irritatie en een klein beetje boosheid.

Want hoe komen zijn nou aan mijn gegevens, mijn mobiele telefoonnummer en details over mijn bedrijf? Woensdag drukte ik drie nummers weg en blokkeerde ze meteen. Want het werd zo langzamerhand een patroon, kengetallen Rotterdam, Amsterdam, Haarlem, Alkmaar, de plaatsen met de grote call centers. Gisteravond belde ‘iemand’ uit Amsterdam en hing meteen weer op, het nummer was makkelijk te herleiden naar een call center (ik heb zo mijn methodes).

Vandaag was ik niet op mijn hoede want ik lag aan een infuus en had vreselijke hoofdpijn. Een of ander ontzettend dom wicht (fout onderontwikkelde-wijk-van-een-grote-stad accent) en een grote bek herhaalde tot drie keer toe dat ik recht had op 15% korting als bedrijf (waarop? geen antwoord, heb ik een contract bij jullie? geen antwoord, wie ben jij eigenlijk dat jij mij tutoyeren mag? geen antwoord).

En toen was ik het zat. Ik schreeuwde bijna door de iPhone Van wie heb jij mijn gegevens gekregen? En toen bond ze in. Van de Kamer van Koophandel meneer, die verkopen adressenbestanden in bulkformaat. O dus dat woordje kende ze wel of het stond in haar belscript. Ook mijn mobiele telefoonnummer? “Ja dag mag dus doei meneer.” zei ze in plat Haags en ze hing op. Waarschijnlijk had ze door dat ze mij geen korting ging geven voor niet-bestaand contract van een fictief energiebedrijf (COVO bestaat volgens mij niet namelijk, waarschijnlijk was haar belscript niet aangepast).

Ok, de waarschijnlijke boosdoener, de ogenschijnlijke overtreder van de nieuwe AVG wet, dat is dus de Kamer van Koophandel. Deze organisatie heeft kennelijk alleen nog maar bestaansrecht door de gegevens van jouw bedrijf, inclusief mobiel telefoonnummer te verkopen. En aan wie? Aan Call Centers of hun opdrachtgevers, in dit geval heel veel energiebedrijven?

Wat heeft deze instelling tegenwoordig nog voor toegevoegde waarde voor een bedrijf? Welke essentie? Tijd dat ze op de schop gaan deze dinosaurus uit de organisaties van de Middeleeuwen. Laat mij jouw mening weten in de commentaren hieronder.

Share this:

Geef een reactie